Monday, September 6, 2010

nak mintak duit raye sikit boleh ?






sorry lah kalau gambar2 yang aku jahanamkan nie tak sedap mate nak memandang
tapi aku bangge dengan hasil kerja pertama aku nie
haha
idea nie aku copy melalui satu blog nie
tapi dy buat lagi lawa
aku nie cume cincai mambai je
malas nak buat betol2 sebab dah dekat pulul 3 pagi nie
tapi rase nak buat entry nie cepat2
tak sabo plak huhu
maybe sebab dah lame tak buat entry kot
ngeh ngeh ^^


balik pada apa yang aku nak ucapkan
kepada semua aku ucapakan selamat menyambut hari raya aidilfitri terlebih dulu
sebab mase raye dah menjelang nanti belom tentu aku ada masa nak main ternet lagi
paling tak pon mesti dah busy kena layan tetamu yang bertandang ke rumah
maklum lah bile tiba hari raya je semua kenalan kita tak kisah lah yang or tak yang tua or mude
nie la masenye nak berkunjung ke rumah orang
kate orang time2 macam nie boleh merapatkan lagi siratulrahim diantara sesama insan
kalau yang kawan2 sekampung yang dah lama tak jumpe tuh bole amik kesempatan yang ada nie untuk berjumpa
sebab bila raya lah orang2 yang bekerja semua dapat cuti panjang
ape lagi sambarlah peluang yang ada untuk menikmati kenikmatan bulan aidilfitri nie
hahaha
cakap pasal kawan2 lame nie teringat pulak kawan2 lame aku semua
apa khabar lah diaorang semua agaknye
harap2 trial hari tuh diaorang buat sehabis baik
tapi aku sure diaorang memang akan buat sehabis baik punye
spm tuuuu
takkan lah main2 lagi kot macam tahun2 lepas kan
nak tak nak tahun nie kena lah berkorban sikit
adoiiyai dah lame tak balik kampung mase hari raye rasenye
kalau pergi pon mase hari2 biase
walaupon aku tak selalu balik kampung
lebih2 lagi selepas arwah nenek aku meninggal
rase rindu nak duduk kat kampung tuh tetap ada
yela dok bandar nie kadang2 melemaskan jugak
dengan bunyi bising nye
kereta yang banyak sana sini and
udara yang berapa nak segar nie dah cukup buat aku rase duduk kat kampung
asal bangun je dengar bunyi ayam berkokok
bukan macam kat sini
asal bangon je dengar bunyi motor berderum
bingit lagi telinga aku bila jiran start enjin kete dy yang bunyi je mengalahkan enjin formula one
tapi mak abah aku dah plan awal2 tahun nie yang kiteorang akan balik ke kampung di muar
yahoooo!
walaupun parents aku cakap bukan balik pada hari raye pertame
itupon dah cukup bersyukur yang amat dah
sebab dah bosan duduk rumah mase hari raye
ape tak nye semua kawan2 aku balik kampung diaorang
kalau sekejap takpe lah jugak
nie ada yang sampai dah nak habis cuti baru balik
but don't worry
sebab tahun nie dalam hari raye ke 3 or 4 gitu aku akan balik kampung
ho0ray !
alorr..
tapi kalau dah besar2 nie mesti tak dapat duit raye lagi kan
pelik betol lah
budak kecik bole dapat banyak samapi bole cecah rm 50o
tapi kalau dah besar nie
nak kumpul rm 50 pon susah
bile cakap dengan mak mak
'nak duit raye boleh ? '
mak pon berkata
'kau dah besar buat ape nak duit banyak2, dah tak payah rm 10 dah cukup'
habis kalau budak kecik tuh nak buat ape pulak dengan duit yang banyak2 tuh
aduduh
terpakse la aku trima hakikat yang aku nie dah besau
dah takde macam dulu sampai bole dapat ratusan keping duit syiling 50sen
hahaha

banyak lagi nak post
tapi ngantok lah pulak
cau dulu lah.. ^^

0 comments:

Post a Comment

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr