Tuesday, September 7, 2010

tak sangke hari nie hari jadi aku ;p



alamak ! malam tadi tepat pukul 12 tengah malam telefon aku yang tak berapa nak canggih nie mengeluarkan bunyi ayam berkokok yang menandakan ada mesej masuk..
bunyi ayam yang berkokok tuh dah membuatkan aku pelik.. nak kata pakwe yang mesej nak ajak berbual.. aku mane ada pakwe.. nak kata membe2 aku yang mesej malam2 macam nie.. huh ! takde maknenye.. confirm diaorang semua tengah sibuk bergayut dengan boy masing2
so nak tak nak aku pon bukak lah mesej yang baru aku terima tuh

"selamat hari jadi sophea ! moge bla bla bla.. "


tak macam terkejot berok plak aku kan.. hari jadi sendiri pon bole lupe.. hmm mude2 lagi dah jadi pelupe.. nak kate nyanyok tak lah pulak.. so dengan suke hatinye aku membalas mesej daripada kawan terbaik aku tuh dengan ucapan jutaan terima kasih sebab dah ingatkan aku tarikh hari lahir aku.. hahaha tak pasal2 aku kena sembur kejap dengan dy..
seterusnya.. banyak lah lagi mesej yang berebut rebut nak masok ke inbox aku.. sampaikan dah naik pecah tong inbox aku nak memuatkan semua mesej2 dyorang yang agak panjang berjela tuh..


pada pagi 7 september 2010 tuh.. seperti biasa aku rutin harian aku.. matahari dah terpacak baru lah aku berendam dengan sabun untuk membersihkan diri aku daripada segala macam air liur basi.. lepas dah cukup wangi aku pon melanyakkan badan aku atas katil.. bukak lappie and terus je bukak tak lain tak bukan fesbuk aku..
baru aku sedar ramai jugak yang prihatin kat aku.. sanggup diaorang luangkan sekelumit mase yang berharge tuh untuk wish selamat hari jadi kat aku.. love you all !
sebenarnya tahun aku tak mengharapkan apa apa pon.. sebab tuh aku buat donno jep sampai tak ingat hari nie birthday aku.. sebabnya aku tak biasa bile ada orang caring kat aku.. rase janggal.. tak tahu nak buat apa.. so untuk tutup rase janggal aku tuh.. bila orang wish kat aku.. aku just akan senyum sampai ke telinga and cakap terima kasih sebagai tande penghargaan..^__^


akhirnya berjaya jugak aku genapkan umur aku.. sah lah hari nie aku dah berumur 17 tahun.. azam aku tahun nie aku nak jadikan diri aku lebih matang and bersikap lebih terbuka dengan semua orang.. and tak lain tak bukan aku nak menambahkan lagi usaha aku untuk menuntut ilmu dengan lebih gigih lagi untuk mencapai cita2 aku yang tinggi bak gunung fuji tuh.. aku nak buatkan parents aku bangge dengan keputusan spm aku nanti..
fuh.. besar sungguh azam aku nie.. kate orang lagi besar azam kita.. lagi bersemangat kita..
so takpe lah.. ngeh ngeh ;p

2 comments:

Rosmarieza said...

xamat ary lahir~ moga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki~;)

! ♫♪ al!ce ♪♫ ! said...

thanks dark rose ^_^

Post a Comment

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr